söndag 28 mars 2010

Har börjat läsa från grunden i min Feng Shui (Feng=vind, Shui= vatten) kurs.
LoShu siffrorna eller den gudomliga kvadraten upptar mig.
4  9  2
3  5  7
8  1  6

Så även betydelsen av riktningarna i mitt hus. Eftersom NÖ saknas i mitt hus och det dels är yngste sonens väderstreck inomhus och dessutom står för Visdom och Kunskap är det inte alls bra. Jag behöver Visdom!
I den Feng Shui jag lär mig spelar väderstrecken mycket stor roll. Man kan alltså inte lägga en BaGua bara med utgångspunkt ifrån dörren utan man måste veta vilken riktning dörren har. Viktigast är riktningen för baksidan av huset. Den tas ut med kompass och sen beräknas energierna, chi  utifrån vilken sektor i t ex sv som mitt hus "sitter" i. Därefter tas riktningen för ytterdörren fram. Min ytterdörr är i NÖ vilket inte är bra eftersom det kallas "Devils Gate" inom Chue Style Feng Shui.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar